Δραστηριότητες

Στον παιδικό σταθμό μας, οι Τέχνες (Μουσική-Χορός-Θέατρο-Εικαστικά) ενεργοποιούν τις φυσικές ικανότητες των παιδιών, συγκινούν, μαγεύουν, αφυπνίζουν την περιέργεια, κινητοποιούν τη φαντασία, ενθαρρύνουν την έκφραση, καλλιεργούν τη δημιουργικότητα και δίνουν ευκαιρίες για πειραματισμό με υλικά και τεχνικές.

Η ΜΟΥΣΙΚΗ (τραγούδι, μουσικοκινητική, παιχνίδια ρυθμού και ήχων, μουσικά όργανα) ευαισθητοποιεί, διεγείρει το συναίσθημα, συναρπάζει, οδηγεί σε κίνηση, αυτοσχεδιασμό, έκφραση.

Ο ΧΟΡΟΣ (παραδοσιακά, ελεύθερα ή οργανωμένα παιχνίδια, ατομικά ή ομαδικά, με τον κατάλληλο εξοπλισμό και υλικοτεχνικό υλικό) ικανοποιεί τη ζωτική ανάγκη του παιδιού να παίξει, να εκδηλώσει την ενεργητικότητά του, αλλά και να γνωρίσει τον εαυτό του, με τις δυνατότητες και τα όριά του.

Το ΘΕΑΤΡΟ (αυτοσχεδιασμοί, κουκλοθέατρο, θεατρικό παιχνίδι, δραματοποίηση, εργαστήρια κούκλας) απελευθερώνει το παιδί, το εκτονώνει, αλλά παράλληλα, μέσα σε ένα κλίμα εμπιστοσύνης, ασφάλειας και συντροφικότητας, οδηγείται στο να κατανοήσει τον κόσμο και να ερμηνεύσει την ανθρώπινη συμπεριφορά.

Τα ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ (χειροτεχνίες, κολλάζ με ποικίλα υλικά, τρισδιάστατες κατασκευές με φυσικά, ανακυκλώσιμα υλικά, πειραματισμοί με τα χρώματα-δαχτυλομπογιές, νερομπογιές, κάρβουνα, λαδοπαστέλ κ.α, πλαστική με ζυμάρι, πλαστελίνη, πηλό), προσφέρουν ευκαιρίες για αυτενέργεια, πειραματισμό με υλικά, ανάπτυξη πρωτοβουλιών, κινητοποίηση της σκέψης, της φαντασίας και της δημιουργικότητας.

Παράλληλα, το παιδί καλλιεργεί τις ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ του (γραφή, ανάγνωση, μαθηματικά), μέσα από μία ευχάριστη διαδικασία μάθησης, η οποία επιτυγχάνεται μέσω παιχνιδιού και δραστηριοτήτων προσαρμοσμένων στα μέτρα του κάθε παιδιού.

Η ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ και η ΓΛΩΣΣΑ, παίζουν καταλυτικό ρόλο στη ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού, γι΄αυτό και δίνεται σε καθημερινή βάση ιδιαίτερη έμφαση στους τομείς αυτούς, με δραστηριότητες, όπως αφήγηση/διήγηση βιωμένων εμπειριών ή και φανταστικών ιστοριών, περιγραφή γεγονότων και αντικειμένων, συμμετοχή σε συζητήσεις, αφορμές για επιχειρηματολογία, αλλά και ακρόαση παραμυθιών, ποιημάτων και λαχνισμάτων και κατόπιν δραστηριότητες σχετικές, έτσι ώστε να βιώνεται καθετί.

Τα εργαστήρια ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΙΚΗΣ, είναι από τις πιο ευχάριστες δραστηριότητες κάθε παιδιού, εξού και αφιερώνεται συχνά σχετική ώρα. Μέσα από αυτά, καλλιεργούμε τις αισθήσεις μας, μαθαίνουμε να "διαβάζουμε" και να εκτελούμε συνταγές, (άρα οδηγούμαστε και σε μαθηματικές διαδικασίες), και ασκούμε τη λεπτή μας κινητικότητα.

Τέλος, η ΠΕΡΙΒΑΝΤΟΛΛΟΓΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής του παιδιού στον παιδικό σταθμό, αφού μέσω αυτής, αντλούμε περιεχόμενο κι επιλέγουμε το κατάλληλο υλικό προκειμένου να μελετήσουμε φαινόμενα και γεγονότα, σε ένα κατάλληλα διαρρυθμισμένο κι εμπλουτισμένο μαθησιακά περιβάλλον σε κατάλληλα διαμορφωμένες γωνιές του σχολείου μας ή και στο άμεσο φυσικό περιβάλλον έξω από αυτό. Ανακυκλώνουμε, φυτεύουμε, καλλιεργούμε, αλλά και πειραματιζόμαστε με το νερό, την άμμο κ.α. Διευρύνουμε τις γνώσεις μας για το περιβάλλον, αλλά μαθαίνουμε και βασικούς κανόνες υγιεινής και προστασίας.

Η Διατροφή